1. سیستم های فلو میترینگ (FMS) / Flow Metering System :

اجرا و کاربرد سیستم فلومیترینگ را میتوان در قالب دو بخش تعریف و بررسی نمود :

1. اجرای سیستم فلومیترینگ درون واحدی :

اغلب شرکت ها و کارخانجات تولیدی به منظور اندازه گیری دقیق و پایش روند تولید میبایست بصورت لحظه ای و با دقت بالا میزان دبی عبوری از خطوط تولید را اندازه گیری، ثبت و مورد پایش قرار دهند زیرا با توجه به طراحی های تئوری انجام شده در خصوص روند رسیدن به محصولی با کیفیت این موضوع اهمیت بالایی دارد و عدم توجه به این موضوع میتواند کیفیت محصول تولیدی، عدم تایید تضمین کیفیت کالا و نهایتا عملکرد کارخانه و شرکت تولیدی را زیر سوال ببرد.

2. اجرای سیستم فلومیترینگ به منظور خرید و فروش خوراک ورودی و محصول خروجی کارخانه:

یکی از روش هایی که شرکت ها و کارخانه های تولیدی به منظور انجام معاملات مالی خرید و فروش محصولات مایع و گازی خود و یا خوراک ورودی به کارخانه های خود به عنوان مرجع این معامله قرار میدهند استفاده از سیستم فلومیترینگ (Flow Metering System) جهت اندازه گیری حجم و جرم آن محصول و یا خوراک ورودی میباشد.

این کار ممکن است به روش های مختلف از جمله خطوط انتقال لوله، تریلی های حمل مواد و کشتی هایی که در ورودی مخازن خود از این سیستم استفاده میکنند اتفاق بیوفتد و لازم به ذکر است تجهیزاتی که در این سیستم مورد استفاده قرار میگیرند جز دقیق ترین دستگاه های ابزاردقیق میباشند. همچنین کمپانی های محدودی آنها را تولید و ارائه مینمایند. بنابراین تجهیزاتی که مجوز خرید و فروش بین المللی را دارا هستند ( Approval Costudy Transfer ) از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند. از جمله این برند ها میتوان به برند های Rosemount ، Endress + Hauser ، SICK ، Krohne , Bopp & Reuther اشاره کرد.

قسمتی از کاربرد سیستم فلومیترینگ در پروژه مدیریت مصرف سوخت و انرژی میباشد که در بخش مربوطه بررسی خواهد شد.

3. سیستم بچینگ( Batching ) و سیستم بلندینگ( Blending ) :

اجرای سیستم بچینگ و بلندینگ از جمله اقداماتی است که شرکت ها و کارخانه های تولیدی در روند تولید برخی از محصولات خود میبایست با دقت بالا انجام، بررسی و مورد پایش قرار دهند. نکته بسیار مهمی که در سیستم بچینگ و بلندینگ اهمیت بسیار بالایی دارد استفاده از تجهیزاتی هستند که بتوانند در کوتاه ترین زمان به سیستم مذکور پاسخ داده و بچ مورد نیاز مواد رو با بالاترین دقت تامین و به روند تولید اضافه و ترکیب نماید. برای همین منظور از یک یا چند فلومتر برای ترکیب و اضافه کردن مواد اولیه در روند تولید استفاده میشود. این اقدام زیر مجموعه سیستم فلومیترینگ درون واحدی قرار میگیرد.

4. مدیریت مصرف سوخت و انرژی ( Energy Management):

استفاده از سیستم فلومیترینگ و تجهیزات اندازه گیری مناسب از اصول پروژه مدیریت مصرف سوخت و انرژی میباشد. پیاده سازی ایزو 500001 و اهمیت موضوع در بخش مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جهت بازدید از سایت و مشاوره در خصوص استفاده از بهترین تجهیزات با واحد پروژه این شرکت تماس حاصل فرمائید.