آنالایزر های محلول در آب


آنالایزرها یکی از مهمترین ابزاردقیق هایی هستند که در کیفیت محصول خروجی نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند، چنانچه درصد  مواد ترکیبی صحیح نباشد محصول خروجی کیفیت لازم را نداشته و حتی ممکن است خراب شود. با توجه به قیمت بالای آنالایزرها و همچنین حساسیت بیشتر ها نسبت به سایر ابزاردقیق ها سرویس و نگهداری آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است و جهت اطمینان از عملکرد آنها دوره کالیبراسیون و صحت سنجی کوتاه تری نسبت به سایر تجهیزات دارند.


کالیبراسیون آنلایزرها همانند سایر ابزاردقیق ها باید به روش شبیه سازی صورت پذیرد، این بدان معنی است که مقداری از آن ماده با عدد مشخص باید تولید شود که در برخی از آنالایزرها این ماده مرجع در بازار موجود بوده و بافر نامیده می شود، برخی از آنالایزرها جهت اندازه گیری مواد سمی می باشند بنابر این کالیبراسیون آنها نیز باید با مواد سمی صورت پذیرد و نیاز به تجهیزات خاص حفاظتی جهت کالیبراسیون را دارد ، حتی در برخی موارد قیمت تجهیزات حفاظتی تا چند صد برابر هزینه ماده مرجع می باشد که کار کالیبراسیون را بسیار دشوار  و پر هزینه می سازد. عدم کالیبراسیون به موقع آنالایزرها خسارت هایی را به آنها وارد می سازد که غیر قابل جبران می باشند و ممکن است تجهیز را معیوب و غیر قابل استفاده نماید.


استانداردهای متفاوتی جهت کالیبراسیون آنالایزرهای محلول در مایع و گاز ها  وجود دارد که اکثریت آنها با یکدیگر مشترکند و تنها در موارد جزیی با یکدیگر اختلاف دارند.


آزمایشگاه کالیبراسیون شرکت آتی نگر صنعت  با تکیه بر کارشناسان مجرب و تجهیزات مرجع آمادگی خود را جهت کالیبراسیون آنالایزرهای لیست ذیل اعلام می دارد:

آنالایزر های محلول در آب

PH Potential of Hydrogen
ORP Oxidation Reduction Potential
Conductivity  
TDS Total dissolved solids
Concentration  
Turbidity  
MLSS Mixed liquor suspended solids
Chlorine  
Chlorine Di-oxide  
Ammonium NH4
SAC Spectral Absorption Coefficient
Total Suspended Solids  
Hydrazine  
Nitrate NO3
Aluminum  
Iron  
Copper  
Hardness  
Nitrite  
Chromate  
COD Chemical Oxygen Demand
BOD Biochemical oxygen demand
Manganese  
Total Phosphate PO4
Sodium  
Dissolved Oxygen DO
Auto Sampler  
Silica  
Ortho Phosphate  
Sludge Level  
TOC Total Organic Carbon
Color